Tuesday, October 30, 2007

ارحل..واياك أن تبتعد



يا الله ..لماذا أنا منهارة أمامه إلى هذا الحد؟
لماذا لا أصمد .. لماذا لا أقوى على الإمتناع عنه إلا قليلا؟؟
أهو إعجاب جارف أم هو إقتناع أهوج؟؟
لماذا صادفنى ولماذا هو عندى الآن؟ هو أقنعنى أنه ليس حبا..فلتذهب احاسيسى أذن إلى الجحيم كلها دفعة واحدة
لماذا هو بى الآن...؟
أرغب بشدة أن يرحل و أتعذب بشدة من بعده،،شديدة الشوق إليه و أكرهه جدا
من شدة تعلقى به
إياك أن ترحل.. إياك أن تؤلمنى
أعماقى تهمس فى خجل ويأس أحبك
وعقلى يصافحك مهللا مصطنعا مستبشرا :أهلا بواحد من أعز الأصدقاء..أو أحبهم


إمضاء
تخاريف كلام

14 comments:

خلود صلاح said...

ااااااااااه
وظنى فيكى بردو مخابش زى ظنك فيا
عرفت انك مجنونة (شكلك بيقول كدة) حاسة انك محتارة اوى ومش عارفة تاخدى قرار
اعرفى انتى عايزة ايه وخديه بقوة .. بلاش تحيرى نفسك كتير
مدونتك جميلة زيك:)

soma said...

جامده النصايح دى بس تفتكرى سهل تنفيذها؟؟
عموما بصى مش كل حاجه تتكتب فى لحظة (تجلى)
زى ما بيقولو
يبقى كدا خلاص هو دا التفكير أنا هبقى أفهمك قصدى بالضبط بس مش هنا
وميرسى ياقمر على كومنتك ورأيك

Unknown said...

أد إيه كلامك جميل ومعبر يا سمية
بجد إحساسك عالى جدا جدا

فى البوست ده بتوصلى المعنى بأبسط الألفاظ الممكنة

هايلة يا سمية

soma said...

ميرسى جدا جدا بس مش اوى كدا
بس ايه رأيك أجو أون ولا أوقف لحد كدا!!

Unknown said...

لأ أوى كده
مش بجامل والله

عاجبانى التدوينة دى جدا جدا

بساطة الألفاظ وصراحتها هما اللى محبينى فيها

عارفة بوستاتك كل واحد أحلى من اللى قبله
يعنى بتتقدمى بسرعة

لو هتستمرى كده....جو أون طبعا

Anonymous said...

رائع يا سميه
حلو بجد

soma said...

ميرسى تانى جدا جدا
وانت عجباك عشان انت اللى شكلك احساسك عالى فعلا
اما بقى بالنسبه لموضوع كل بوست احلى من اللى قبله هنشوف البوست اللى جاى

ربنا يستر

Batats... said...

7asaky btktby 3ny
klamk f3ln 6al3 mn 2albk w mo3br 2wy
w lazm t3rfy enty 3yza aeh

soma said...

انا اولا ومبدأيا مش كل حاجه بكتبها بتكون عن تجربه شخيصة
لا خاااااالص
بالعكس ممكن اكون كتباها بأحساس حد غيرى وعن تجربة الحد دا
مش لازم خالص تكون ليا وعنى
انا هكتب بوست كامل عن الموضوع دا
عشان ابتديت ادايق

frawlaya said...

حلوة اوى يا سومى ومعبرة جدااااااااا بس الاهم ان الواحد يحدد مشاعره ويعرف هو عايز ايه علشان ميتعبش ويكون صريح مع نفسه علشان ميرجعش يندم على قراراته

الاسطى said...

حالة الحب و اللاحب دى موجودة كتير اوى
بس قليل أوى اللى بيحسوا بيها
فى ناس عايشة حياتها بمبدأ " مطرح ما ترسى دقلها "
بس دا ما ينفعشى .. لازم فى كل موقف .. تحدد مشاعرك
المشكلة بقى لما تبقى أساسا مش عارف تحددى مشاعرك
بتخليكى تتلخبطى فى كلام كتير و تصرفات كتيرة تعمليها و تحسى إنك كنتى عبيطة لما عملتيها ..
جانب مهم اوى فى حياتك " و حياتى انا كمان " لمستيه بكلامك دا ..
موضوع مختصر .. مقتضب .. بس مؤثر ..
و معبر اوى ..
عجبنى شخصيا ..
تسلم إيدك
و يسلم قلمك

الاسطى said...

نسيت اقولك كمان إن العنوان تحفة .. بجد تحفة

soma said...

frawlaya
*******
ميرسى على زوقك وعلى كومنتك
بس مينفعش منتعبش لازم نتعب ولازم نحب حياتنا بما فيها من تعب وفرح وندم
وكمان حلو اننا نندم الندم بيعلم وبينضج
انا هسيب نفسى اغلط وأندم واتعلم واتألم
كل دى أحاسيس مرتبطة بوجود الانسان اساسا
عارفه انا أفكر أذن انا موجود
انا بقى بقولك أنا أحس بمختلف الاحاسيس..أذن أنا لازلت إنسان

soma said...

الأسطى
****
يارب دايما تعجبك مواضيعى عشان انت عارف ان دى حاجه مش سهله ;)

جانب مهم فى حياتك انت كمااان اممممم
ماشى نشوف الموضوع دا بعدين

العنوان عاجبنى انا كمان اوى اوى اوى
لانه طالع من جوه قلبى بجد وبيلخص كل احاسيسى الكتير اوى

وختاما ألف شكر على كومنتك

Powered By Blogger